divendres, 6 de març del 2009

Avaluació inicial

Pregunta 8
¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
El primer any de la UOC vaig intentar adaptar tot l’entorn a les meves necessitats. Ara. sincerament... a partir d’aquesta avaluació inicial, estic veient que encara hi ha moltes més possibilitats. A priori, escannejaré la meva signatura ja que és molt important que molts documents vagin signats per la persona responsable. És un començament!!!


Pregunta 9









Mapa de conceptes













Conclusions
Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
El primer que observo és que aquesta assignatura farà que desenvolupi moltes més habitats tecnològiques (informàtiques sobretot) del que estava acostumat, fet que em serà molt útil en el món de l’educació i en el càrrec que actualment ocupo en l’Equip Directiu de l’escola. També veig que serà una assignatura que ens obligarà (amb el bon sentit de la paraula) a reflexionar sobre els quatre conceptes esmentats anteriorment: societat, educació, ciència i tecnologia. Aquests conceptes, en la societat que vivim actualment, són claus per a garantir una educació de qualitat. (de fet, només faltaria parlar de la competència lingüística o comunicativa per acabar de treballar els conceptes, per mi, més importants de l’educació actual). Finalment, espero també poder aprofundir en la pràctica educativa a l’aula utilitzant les noves tecnologies.

3 comentaris:

  1. O sigui que el canvi tecnogic determina el canvi social!
    Poses un ordinadoret a una organització i ... voilà! Has aconseguit el que et proposaves: eficència, democràcia....
    Coi! Quina sort que té la ingenuïtat, no?

    ResponElimina
  2. És evident que els esdeveniments no poden succeir d’aquesta manera i que els fets no són de color verd o vermell (fent referència a les dues tesis que estem treballant), sinó que hi ha molts matisos. Amb tot, posaré un exemple per demostrar que els comentaris que he fet en el fòrum reforcen la tesi tecno-determinista:
    L’escola en la qual treballo està agermanada amb l’escola “El Amal” en la regió del Tànger-Tetuán (Marrocs). La principal activitat econòmica d’aquesta regió, i en concret la població de la zona escolar del “El Amal”, és l’agricultura, la ramaderia i la pesca. En una de les Caravanes Solidàries que s’organitza a l’escola cada any van enviar (perquè jo encara no treballava en aquesta escola) força ordinadors a la zona. Va ser tan positiva la repercussió que, fins i tot, en l’edifici del consultori i l’escola es van organitzar torns (matí, tarda i nit) per aprofitar aquests estris i exprimir-ne el màxim el seu suc. Amb aquest fet, es manifesta que els ordinadors que es van enviar van ser els responsables de què la societat d’aquella zona modifiqués els seus hàbits (d’oci i laboral) per aprofitar-ne els avantatges.

    ResponElimina
  3. En aquest sentit, la teoria deterministe tecnològic s’acceptaria des del punt de vista que el canvi tecnològic (no només els ordinadors sinó la construcció de vies de comunicació com carreteres i ports) de la zona de Tánger-Tatuán afectaria al progrés econòmic i, com a conseqüència, afectaria a la societat. En aquest sentit, sí que s’inicia un petit element democratitzador (tot i que no estic a favor del mite de les tecnologies com a element cent per cent democratitzador ja que al darrere d’això s’han de concretar molts més canvis que cal fer la societat)

    ResponElimina